Zabieg powiększenia penisa to stosunkowo delikatny temat, aczkolwiek ważny dla wielu mężczyzn. Okazuje się, że kompleksy związane z niezadowoleniem z powodu długości i obwodu prącia są częstszą przyczyną wizyt pacjentów w klinikach medycyny estetycznej. Według najnowszych badań około 50% mężczyzn jest niezadowolonych z wielkości penisa, którego średnia długość w fazie wzwodu wynosi ok. 12-15 cm.
Dotychczas stosowana metoda powiększająca penisa, czyli falloplastyka, to ok. dwugodzinny, skomplikowany zabieg chirurgiczny, polegający na nacięciu więzadeł procowatych – mocujących prącie do kości łonowych, a wykonywany w znieczuleniu ogólnym i obciążony ryzykiem powikłań pozabiegowych. Wielu pacjentów nie chce się właśnie z tego powodu na ten zabieg decydować.

W naszej klinice stosujemy metodę zwiększania wymiarów męskich narządów płciowych przy pomocy specjalistycznego preparatu kwasu hialuronowego wysokiej gęstości lub w wybranych przypadkach autologicznej tkanki tłuszczowej. Stosunkowo małoinwazyjny i krótki zabieg (ok. 30-45 minut) pozwala powiększyć, zarówno obwód, jak i nieznacznie długość penisa.

WSKAZANIA

• niezadowolenie z grubości i obwodu prącia
  • brak satysfakcji seksualnej partnerki

Głównym powodem dla którego nasi pacjenci decydują się na wspomniany zabieg, poza kompleksami, jest chęć zwiększenia doznań seksualnych partnerki. Najbardziej wrażliwe i unerwione jest pierwszych 6-10 cm pochwy oraz narządy płciowe zewnętrzne (wargi sromowe i łechtaczka). Podczas zbliżeń seksualnych taką długość penisa osiąga zdecydowana większość mężczyzn, dlatego podczas zabiegu skupiamy się przede wszystkim na zwiększeniu obwodu zarówno nasady członka, jak i wielkości żołędzi, co gwarantuje wzrost intensywności doznań, a tym samym satysfakcji partnerki.

EFEKTY

Efekt końcowy można oceniać po około 2-3 tygodniach.

Należy pamiętać, że efekt zabiegu z wykorzystaniem kwasu hialuronowego (HA) utrzymuje się przez około 1,5-2 lata. Po tym okresie istnieje możliwość wykonania ponownego zabiegu.

JAK WYGLĄDA ZABIEG

Zabieg poprzedzony jest konsultacją medyczną, podczas której lekarz skrupulatnie zbiera wywiad od pacjenta odnośnie rodzaju problemu, wskazań do leczenia, chorób przewlekłych, ewentualnych przeciwwskazań i dokładnie opisuje metodę leczenia. Sam zabieg odbywa się na sali operacyjnej, w sterylnych warunkach i w znieczuleniu miejscowym. Czas trwania zabiegu to około 30-45 minut. Dzięki precyzyjnej – lokalnej blokadzie nerwu płciowo-udowego procedura jest zupełnie bezbolesna. W znieczuleniu lekarz wprowadza preparat kwasu hialuronowego lub pobraną podczas tego samego zabiegu tkankę tłuszczową przy pomocy cienkiej kaniuli w przestrzeń nad powięzią głęboką prącia (powięź Buck’a). Podając odpowiednią ilość kwasu hialuronowego osiągamy zamierzony efekt już bezpośrednio po zabiegu. Nie ma potrzeby hospitalizacji, pacjent tego samego dnia może wrócić do domu.

ZALECENIA PO ZABIEGU

Po zabiegu pacjenta obowiązuje około dwutygodniowa abstynencja seksualna, aby uniknąć ewentualnego przemieszczenia podanego preparatu. Wszystkie wskazania i zalecenia przekazywane są pacjentowi podczas konsultacji przez lekarza, a następnie na piśmie w formie wypisu z kliniki.

Wizyta kontrolna w klinice odbywa się po około 10 -12 dniach. Podczas wizyty usuwamy szew skórny, zakładany podczas zabiegu w miejscu wprowadzenia kaniuli. Lekarz bada pacjenta i zbiera wywiad odnośnie jego samopoczucia i odczuć pozabiegowych oraz stosowania się do zaleceń.

OBJAWY POZABIEGOWE

Po wstrzyknięciu kwasu hialuronowego możliwe jest wystąpienie objawów typu: zasinienie, obrzęk lub przejściowa bolesność. U wąskiej grupy pacjentów występuje uczucie tzw. gąbczastości prącia, co nie stanowi powikłania i nie przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu.

PRZECIWWSKAZANIA

• choroby zapalne narządów płciowych lub pachwin
  • zaburzenia krzepnięcia
  • stulejka