dermalogia, najlepszy dermatolog w krakowie primemedic, dermatolog Primemedic , dr wolfinger

Dermatologia to dziedzina medycyny zajmująca się skórą, jej chorobami jak i również zmianami skórnymi. W zakresie diagnostyki dermatologicznej znajdują się również włosy i paznokcie.

Dermatologia dzieli się na dwie zasadnicze specjalności:

-dermatologię kliniczną,

-dermatologię doświadczalną.

Dermatologia kliniczna zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem chorób skórnych.

Dermatologia doświadczalna skupia się na badaniu skóry: opisie jej struktury oraz pełnionych przez nią funkcji.

Jak wygląda wizyta u dermatologa?

Dermatolog podczas wizyty w pierwszej kolejności przygląda się niepokojącym zmianom gołym okiem, kolejną czynnością jest  dokładne badanie za pomocą dermatoskopu. Jest to urządzenie z wbudowaną lampką powiększające pole widzenia tak jak lupa, dzięki czemu możliwe jest szczegółowe obejrzenie wybranego kawałka skóry. Dermatoskopia wykorzystywana jest przede wszystkim do kontroli znamion barwnikowych. Ponieważ za kondycję naszej skóry lub za występujące zmiany mogą odpowiadać również choroby, lekarz dermatolog przeprowadza z Pacjentem wywiad. Jest on niezbędny w procesie stawiania odpowiedniej diagnozy i wprowadzenia sprecyzowanego oraz indywidualnego leczenia.  Choroby dermatologiczne są również następstwem chorób wewnętrznych, np. zmian hormonalnych, nowotworów, chorób zakaźnych, alergii, a także chorób wenerycznych

Jakie choroby leczy Dermatolog?

• trądzik i wszystkie jego odmiany (np. trądzik różowaty, trądzik hormonalny, trądzik kosmetyczny itd.)
  • atopowe zapalenie skóry (AZS)
  • łojotokowe zapalenie skóry
  • łuszczyca
  • bielactwo
  • wszawica
  • świerzb
  • egzema
  • łysienie
  • łupież
  • znamiona barwnikowe (pieprzyki)
  • melanodermia (ostuda)
  • fotodermatoza (uczulenie na słońce)
  • rumień
  • opryszczka
  • liszaje
  • grzybice
  • kurzajki
  • odleżyny
  • rozstępy
  • nadmierna potliwość
  • nowotwory skóry

Metody leczenia chorób dermatologicznych

Dermatolog może zapisać antybiotyki - np. w przypadku trądziku, kiły, rzeżączki, które wywoływane są przez bakterie, leki antywirusowe (np. na opryszczkę), a także leki miejscowe o działaniu powierzchniowym w postaci maści, żeli, kremów, płynów, szamponów. W przypadku przebarwień dermatolog może skierować na zabieg laserowy. Lekarz udziela ponadto porad dotyczących pielęgnacji chorobowo zmienionej skóry, może zaproponować używanie konkretnych kosmetyków. Jeśli zmiana jest duża, istnieje ryzyko jej zezłośliwienia, dermatolog może wydać skierowanie na wycięcie znamiona. Inne stosowane metody na pozbycie się znamion i wykwitów skórnych to wyłyżeczkowanie, elektrokoagulacja, wymrażanie ciekłym azotem.

W Primemedic Kraków Pacjentów przyjmuje najlepszy Dermatolog lek. Magdalena Spałkowska